Friday, October 30, 2009

The Question: How does the Muslim attain rank of al-Ihsan?


The Question: How does the Muslim attain rank of al-Ihsan?


The Answer: By watching, as the Prophet sallallahu alayhe wa sallam mentioned, worship Allah as if you see Him, if you don't see Him, He sees you", always feel that your Rabb aza wa jal is watching you on every say and every action and on every manner that you deal with people, in every deal that you do with people, upon you is a watcher from Allah, Blessed and High, the cameras that the country puts in places and you know that is picturing you, it causes you to improve your behavior.

and (to) Allah is the Highest of Example, feel this accurate surveillance every minute, more  accurate from these cameras, watcher upon you during the day and the night, if you were in your house, or in the street, or in the work, or in the market, or in the university, the surveillance is very intense from Allah, Blessed and High.

So this carries and prepares the human to feel the surveillance, and surveillance is the first door from the doors of al-Ihsan, then after that perhaps you attain a higher level and be really worshipping Allah as if you see Him, Glorified and High .i.e. surveillance becomes from feeling to rank of certainty, that He watches you, and that He is present, and is aware of you and you see all that, so this is the way  to al-Ihsan in worshipping of Allah, Blessed and High.

I ask Allah to give us success and you to it, and also the scholars mention, looking in the promises and warnings, and feeling the texts of the Book [Qur'an] and the Sunnah about promises and warnings, the promise of the Jannah, the warning of the punishment, the warning of the Hellfire, and biographies of the companions gathered all of this after the Tawpiq of Allah to reaching to rank of al-Ihsan!

Rough translation by N.A.S.
Super Edit by Bassam A.

السؤال: ما حقيقة السلفية؟
الجواب:السلفية:اتباع السلف؛ لأن الإنسان إما أن يكون سلفياً،وإما أن يكون خلفياً،والسلفي نسبة إلى السلف،بمعنى أنه ينتسب إليهم ، والانتساب إليهم ليس من باب النسب ولا الدم ولا الجنس ولا العرق ولا اللون،وإنما هو من باب الانتساب إلى ما كانوا عليه من الدين كما ذكر النبي عليه الصلاة والسلام عندما ذكر تفرق الأمة وبيًّن أن الفرقة الناجية هي الجماعة ،ثم بين أنه يجب على الأمة أن تكون على مثل ما كان عليه النبي والصحابة ،والصحابة هم سلفنا في الدين،فهم الذين عرفوا الدين،وهم الذين شهدوا التنزيل وعرفوا التأويل ، عرفوا الدين من حيث تفسيره ومن حيث تطبيقه ،فهم أسلافنا، ومن تبعهم في دينهم من حيث العقائد و
العبادات و الحلال والحرام والمعاملات كان سلفياً حقاً،أي كان في دينه وتدينه وطريقته وعقيدته ومنهاجه في الدين والتدين على مثل ما كان عليه النبي صلى الله عليه وسلم. فالسلفية هي مثلية الصحابة،أن يماثل الصحابة ، أن يحاكي الصحابة،ما فعله الصحابة يفعله ،وما تركه الصحابة يتركه. ما اعتقده الصحابة يعتقده،وما لم يعتقدوه وأنكروه ينكره،هكذا،فإن كان كذلك فهو سلفي، وأما إن خالف الصحابة فكما قال الله عز وجل:[فخلف من بعدهم خلف أضاعوا الصلاة] فالخَلْف هم الخَلَف الذين يخلفون أسلافهم ولكن يخالفونهم فيما كانوا عليهم في الدين والمنهاج،فمن خالف الصحابة فهو الخَلْفي أو الخَلَفي،ومن وافق الصحابة فهو السلفي في أي زمان كان وفي أي مكان ،ومن أي جنس .أسأل الله أن يثبتنا وإياكم ،وأن يحشرنا وإياكم تحت زمرة السلف الكرام أعني الصحابة رضي الله عنهم وأرضاهم.

http://www.mandakar.com/FatawaDetails.asp?ID=236

No comments:

Post a Comment